torsdag 21 december 2006

Två arbetsdagar kvar!

Två arbetsdagar kvar att genomlida innan helgen. Först denna och sedan en imorgon. På söndag är det julafton. Obegripligt.

Det där bulkmedlet är fruktansvärt äckligt. Men vad ska man göra? Förhoppningsvis hjälper det. En rolig sak är att det säkert är många som sitter och tror att jag antingen är mycket förstoppad eller har konstant diarré, eftersom det överallt står att det främst används för att motverka sådant. Men lugn, mina vänner, jag äter det enbart för att stabilisera min tarm, för att den är knorrig och dum. Så det är helt riskfritt att vara i min närhet (och om det inte var det tidigare, så är det garanterat det nu!).

Igår fick jag vara lite lärare till en av mina chefer på jobbet. Han ville lära sig att köra lasermaskinen, och det var faktiskt riktigt trevligt. Synd bara att luften här inne är så fruktansvärt dålig! Man orkar ingenting på eftermiddagen.

Det lutar åt pepparkaksbak ikväll. Och sedan ska väskorna packas, för imorgon åker vi till Rimbo.

Idag ska bilen lämnas in på verkstaden, förhoppningsvis blir det inte alltför dyrt. Och har vi tur kan vi hämta den senast imorgon, annars blir det jobbigt med frakten av alla julklappar. Bussar är elaka.

Igår när Mårten kom hem från jobbet hade jag lagat mat, släckt ner hela lägenheten och tänt nästintill ett tjugotal ljus. En glad överraskning till min lilla älskling, som förhoppningsvis gjorde honom på lite bättre humör.

Det börjar väl bli dags att sätta igång med arbetet, men idag har jag ingen som helst lust.

Inga kommentarer: