onsdag 20 december 2006

Gastroskopi

Undersökningen igår var väldigt omtumlande. Jag orkade inte med någonting när jag kom hem. Jag mådde illa och hade ont efter slangen jag hade haft i halsen och tarmarna. Så jag kröp upp i soffan och tillbringade sex timmar med att titta på första säsongen av "Gilmore Girls" innan Mårten äntligen kom hem.

Det gjorde ont, men det gick bra. Det enda man måste tänka på är att ta det lugnt och slappna av, annars blir det ju bara värre. Ondast var när de tog bitar av tarmen och magsäcken med en klo. Det bara hoppade till inom en, kändes som om tarmarna togs ur läge. Jag fick se allt på en skärm. Till och med hur det började blöda i magsäcken.

Det såg bra ut, och jag är inte glutenintollerant än, men kan bli. Dock trodde läkaren att jag förmodligen är överkänslig i mage och tarmar. Så jag fick utskrivet ett bulkmedel som ska stabilisera tarmen, ett äckligt grus jag måste tvinga i mig varje morgon. Hoppas att det blir bättre, det visar sig om ett par dagar. Annars är det ju helt meningslöst.

Dessutom fick jag för säkerhetsskull ta ett blodprov för att de ska kunna se om jag är laktosintollerant istället, vilket jag i och för sig inte tror, dock alltid bäst att kolla.

Det var så skönt när älsklingen kom hem på kvällen. Jag hade längtat efter honom hela dagen.

1 kommentar:

Sebastian sa...

Usch det låter inte alls kul det där.. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt :)
kram