fredag 15 december 2006

Luspank

Jag är på jobbet igen. Det är tråkigt. Vilken tur att det är fredag idag! :)

Det är så dålig luft här inne, redan nu på morgonen, det kommer inte att bli trevligt senare under dagen. Då står man här med rastlöshet och ett evigt tryckande snurr i huvudet.

L ser inte ut att komma idag heller, hon är förkyld, så idag blir det extra tråkigt. Lika bra att förbereda sig på det värsta. Som sagt, tur att det är fredag! Jag behöver verkligen få vila lite.

Nu är vi luspanka. Julen äter sönder oss, plus att mycket pengar går åt till kontantinsatsen på lägenheten. Och till råga på allt har tankluckan på bilen fastnat! Så nu kan vi varken tanka eller ta oss någonstans, och måste lämna in åbäket på torsdag. Vi är verkligen rena nu. Det bådar inte gott.

En positiv sak är att alla julklappar utom en är avklarade, vilket känns så otroligt skönt. I helgen blir det till att städa våran svinstia till lägenhet och slå alla nyinköpa saker. Måste säga att jag mest ser framemot att slå in alla paketen, men när vi väl fått lägenheten ren och fin igen kommer det att kännas kanon, det är en sak som är säker.

Städa, ja. Det orkar man ju inte. Helst inte när man pendlar så mycket som jag gör (varje dag) och dessutom jobbar extra varannan lördag 7 mil hemifrån. Till råga på allt har älsklingen också börjat pendla långt. Det är ohållbart. Men vi ska ju flytta i mars, då kommer allt att bli bättre. Håll tummarna!

Jag borde sätta fart. Nu är det dags att slå på maskinerna och jobba häcken av sig. Och det enda som kommer att finnas i mitt huvud är längtan efter den stundande helgen och min älskling.

1 kommentar:

Sebastian sa...

Tjoho fett att du blivit med blogg :) Jag måste ta och fixa en ny snart, skriva av mig lite..
Så skönt att vi struntar i julklappar i år, vi ska bara ha trevligt och inte stressa runt en massa :)