onsdag 27 december 2006

Julen 2006

Nu är julen över.

Jag sitter på jobbet. Det är nästan ingen här. De flesta är smarta nog att ta ledigt, dock har jag inte den ekonomiska möjligheten just nu.

Det blev sex julkort totalt.

Nå, vad har hänt i jul?
Jo, julaftonen firades hos farmor och farfar i Gottröra, dit också tomten kom. Vi var en hel del människor som trängdes på en liten yta, men det var väldigt mysigt och trevligt.

När vi inte var upptagna med att äta (vilket man gör hela tiden på julen) eller titta på teve så spelade vi spel eller tävlade i karaokeMicke och Katrins Playstation 2, som de tagit med sig. Det var verkligen jättekul, och vi kämpade med att träffa de rätta tonerna i alla möjliga konstiga låtar man aldrig hört förut. Det är inte så lätt som man kan tro att hänga med i verserna till "No woman no cry".

Det blev sent och julaftonen avslutades med midnattsgudstjänst i Rimbo kyrka. Jag måste erkänna att jag höll på att somna. Man var verkligen helt slut.

Juldagen firades i staden hos Mårtens föräldrar. Men dit kom inte tomten, svärfar fick istället agera julklappsutdelare. Det blev mycket paket och väldigt mycket papper.

Senare på kvällen blev det middag, och då kom goda vänner till Mårtens familj också dit. Det var himla trevligt.

Igår, annandagen, tillbringades hemma med att ta det lugnt och vara allmänt utslagen. Aldrig mer bearnesås på pizza! Det smakade smör och flott. Illmåendet kom efter bara ett par tuggor.

Sedan var vi ju bara tvugna att prova några av julklapparna. Mårten fick bland annat ett minibiljardbord av mig, och det spelade vi med igår. Himla roligt faktiskt.

Det roliga med biljardbordet var att jag hade lyckas gömma det för honom (och det är inte litet) utan att han blev misstänksam. Och det var inte förrän tomten läste upp hans namn som han förstod att det var till honom. Underbart lyckat. Sedan hade jag även köpt Killswitch Engage senaste platta och en mp3-spelare till honom. Mp3-spelaren kommer han att ha mycket nytta av nu när han pendlar så långt.

Jag fick världens gulligaste julklapp av min älksling! Först en bok som jag ville ha(Pappersväggar - John Ajvide Lindqvist), och sedan en Miranda-nalle (Me to you) som håller i ett hjärtpaket (i själva verket en ask) som man kan öppna, och däri ett guldhjärta!

En väldigt lyckad jul. Nu gäller det bara att komma på något att göra på nyårsafton, för vi har inga som helst planer än så länge.



Julklappar i urval:
  • Guldhjärta (Massa kärlek från min älskling)
  • Me to you-nalle
  • Pappersväggar - John Ajvide Lindqvist
  • Jenny - Jonas Gardell
  • Pilgrimsresan - Paulo Coelho
  • Stolthet och fördom - Jane Austen
  • Väckelsemöte (DVD med Jonas Gardell)
  • 9 Sanningar Och En Lögn - Martin Stenmarck
  • Bilstereo
  • Extern hårddisk
  • Ett plättjärn med hjärtan
  • En köksradio
  • Bestick
  • En järngryta
  • En pastakastrull
  • Matlådor
  • Vattenkokare
  • Ett par kokböcker
  • En duk

Inga kommentarer: