torsdag 21 december 2006

Körkort i ett år!

Idag har jag haft körkort i ett år.

Tänk att det är ett helt år sedan jag körde upp! Tiden går verkligen fort. Och då kan jag intyga att det var mycket kallare, halt på vägarna och en massa snö. Det var då det var sådana där elaka snöstormar. Men nu, ett år senare, är det inte princip rena höstvädret! Varmt och blöt. Det enda vi får stå ut med ibland är sketna regnskurar.

Då var halva prövotiden avklarad, bara den andra halvan kvar. Sedan får man köra som en dåre! Nej, skämt åsido, jag kör som en gammal tant! Och det är dessvärre sant! Dock kör jag hellre sakta och kommer fram med livet i behåll om man säger så.

Älsklingen har också en prövotid och den gick ut igår. Lyckans ost.

Jag har faktiskt inte kört bil på ett tag nu. Bilen har varit krasslig. Men imorgon blir det ändring, då ska jag hämta den på verkstaden, och sedan köra hem till föräldrarna med alla julklapparna. Värsta värdetransporten.

Inga kommentarer: