tisdag 2 januari 2007

Nytt år

2007. Vad fort tiden går.

Nu har jag blivit kastad och lämnad. Ensam i en elak värld. I'm not special enough.

Inga inbjudningar till nyårsfirande mer än till svärföräldrarna. Så beslutade oss för att fira nyår enbart med sällskap av varandra. Vi lagade god mat, hyrde en film, myste med levande ljus och till tolvslaget åkte vi till Hammarbybacken, med enorm utsikt över staden, och beskådade fyrverkerier.

Inga nyårslöfen i år. De går aldrig att hålla. Men jag skulle så gärna vilja lova en massa saker, och att de bara skulle slå in såsom önskningar.

Ja, nytt år. Det är inte 2006, utan 2007. Nu förväntas jag reflektera över det gångna året, vad som var bra och vad som var mindre bra. Vilka erfarenheter jag blivit rikare. Men det orkar jag inte riktigt.

De största förändringarna är väl att jag flyttat hemifrån, bosatt mig i staden, och gjort mig fri. Jag har ett heltidsjobb på Arlanda och jag har tillsammans med älsklingen köpt lägenhet i Norrtälje och ska flytta igen snart. Jag har dessutom gått och blivit förlovad, efter att världens vackraste människa fallit ner på knä och bett mig att bli hans.

Nyårsdagen tillbringades med att tvätta, diska och ta det lugnt. Man blir alltid så seg första dagen på det nya året.

Och nu sitter jag här och väntar på att L ska dyka upp, vilket hon nu faktiskt också gjorde. Yes! Jag slipper vara ensam! Så nu kanske jag slipper bli knäpp.

Inga kommentarer: