tisdag 9 januari 2007

Trasig tumme

Sömnbrist. Igen.

Att man aldrig verkar lära sig att gå och lägga sig i tid. Igår var det ju "Kommisarie Lynley" jag var tvungen att se, och ikväll är det "Grey's Anatomy". Och sedan blir det säkert "Poirot" på onsdag. Alltså, snälla, sluta sänd allt bra så sent på kvällarna! Vi vanliga människor måste gå upp tidigt morgnen efter, typ fem. *gäsp*

Nu var andra dagen den här arbetsveckan påbörjad lite smått. Nu återstår bara tre dagar, om man bortser från denna, innan det äntligen är helg igen. Varför så mycket? Jag lever för helgerna.

Igår skulle jag vara snäll och laga korvstroganoff till middag, trots att jag inte tycker om det. Och då är det ju klart att man skär sig i tummen när man hackar löken. Ajaj. Nåja, tur att Mårten tyckte om maten i alla fall, annars hade det varit lite waste.

Får se nu om vi hittar något hyfsat boende i Visby till medeltidsveckan. Jag letar förfullt. Kanske ska vi dela boende med Mårtens syster och hennes sambo, om de vill följa med. Vilket skulle vara roligt.

Som ni kanske förstår blir det ingen dyr semester i år, inte efter lägenhetsköpet. Ingen normal människa har råd med sådant efter så stora utgifter. Men that's the way it is. Det är bara att lära sig leva med det. Deal with it.

Inga kommentarer: