måndag 29 januari 2007

Hemskt märkligt och hemskt tungt

Idag blir det dubbelt så dyrt att åka med SL om man inte planerar sitt resande i förväg. Tur att jag alltid gör det, jag planerar så gott som alltid. I alla fall sådant...

Vart tog egentligen helgen vägen? Det är samma känsla av att ha blivit lurad och bestulen varje måndagsmorgon.

Jag har i varje fall sett en himla massa bra film i helgen. Tur att Filmkedjan finns. Det blev The Lake House, Mitt Super Ex och Lady in the Water. Jag tycker faktiskt att alla tre filmerna var bra.

I fredags när vi fick för oss att åka och storhandlaMAXI, startade inte bilen. Batteriet hade laddat ur, men det misstänkte vi redan innan. Så i lördags satte vi oss på bussen som tog oss till Kungens Kurva och Micro, där vi inhandlade ett nytt batteri. Eftersom Mårten är starkare än mig och de där grejerna innehåller bly och är hur tunga som helst, så blev det han som var tvungen att släpa på det hela vägen hem. Hemskt att behöva ta med det på en proppfull buss, en lönehelg. Wellwell, we made it.

Väl hemma kånkade vi ut det till bilen och började skruva loss det gamla batteriet. Det tog ett tag innan jag lyckades få loss muttern på pluspolen, men jag klarade det. Sedan var det bara att montera det nya, och efter det gick bilen som en klocka. Vad jag känner mig stolt.

Så, gissa vad vi gjorde en lördagskväll? Jo, vi var och storhandlade, medan alla andra var ute och roade sig eller satt och hade det mysigt hemma i soffan. Och jag kan intyga att det faktiskt var väldigt skönt att springa runt i en nästintill tom affär. Inget slagsmål om de sista mjölkpaketen då inte.

Det var så märkligt. Igår när vi skulle ner i tvättstugan hade vår tvättid på något hemskt märkligt sätt försvunnit ur systemet. Så, där stod vi med vår smutstvätt och tänkte på allt roligt vi hade kunnat göra om vi hade vetat det redan innan. Nu lyckades jag få en ny tid på torsdagkväll. Vi som brukar försöka undvika att tvätta i veckorna... menmen, det blir säkert bra. Får bara hoppas att inte den också försvinner, för då börjar det bli klädkris!

Måndag. Denna hemska måndag. Jag önskar att det var fredag, och att jag hade hela helgen framför mig.

Inga kommentarer: