tisdag 12 juni 2007

Studenten & sommaruppdatering

I fredags tog min älskade syster studenten. Många grattis! Nu är hon utsparkad i den stora världen, inte fy skam inte.

På morgonen var hon över och lånade en väska, och passade samtidigt på att ge mig sin kamera. Vilket resulterade i att jag tog över åttio kort bara under utspringet och kortegen. Så nu kan hon sitta och sålla bäst hon vill. Alltid bättre med för mycket, än för lite.

Det var ett himla stoj och mycket glädje hela dagen. Massa släkt och vänner som samlades. En prima dag för syrran.

På kvällen skjutsade jag in Amanda och Sandra till Mobergs, där festandet fortsatte. Själv åkte jag hem och knöt mig för att orka arbeta dagen efter.

Lördagen bjöd på lite arbete och sedan en tur in till stan för att sälja bänkdiskmaskinen (vi har köpt en ny stor, som passar bättre i köket). Det var varmt och jäkligt, och man ville inget hellre än att ligga på stranden.

Väl hemma i Norrtälje igen bestämde vi oss för att åka ut till landet. Så vi spenderade kvällen och söndagen där, vilket var jätteskönt. Det enda som fattades var ett bad, men det får vi spara lite grand på.

Nedräkningen pågår förfullt. Den sista juli slutar jag på jobbet. Sedan blir det semester och Gotlandsresa.

Sämre väder finns i sikte. Hoppas att augusti blir rena sommardrömmen. Då är det ledigt. Finally!

Inga kommentarer: