tisdag 19 juni 2007

Groggy och sinnesförvirrad

Det är lite läskigt när man lyckas somna riktigt tungt på bussen, och plötsligt vaknar upp helt groggy och sinnesförvirrad. Det hände mig imorse.

Jag somnade mellan Finsta och Rimbo, och vaknade av att bussen körde upp på en trottoarkant av misstag i Gottröra.

Vid uppvaknandet hade jag ingen som helst koll på någonting. Jag visste inte hur mycket klockan var, och jag var helt övertygad om att bussen körde åt fel håll.

En panikartad känsla började växa sig större inom mig, när jag fick för mig att jag hade sovit som en stock jättelänge, och att bussen var påväg tillbaka till Norrtälje igen.

Jag var tvungen att stirra på Gottröra kyrka och se åt vilken håll den försvann, innan tankarna började klarna i mitt snurriga huvud. Det var då jag upptäckte att allt var som det ska.

Lugn igen, försjönk jag åter i sömn.

Så det kan gå...

Inga kommentarer: