torsdag 3 maj 2007

Planer fram till 100 - inga efter juli

Jag är hopplös. Jag kommer aldrig att komma på vad jag vill göra med mitt liv. Och nu menar jag yrkesmässigt, för jag har redan planer fram till jag är 100 år vad beträffar svenssonliv. 'Cause I've found him... *sjunga*

Nu sitter jag och vantrivs på ett arbete som jag verkligen inte tycker om (snacka om slöseri). Och det finns ju en risk att det blir precis likadant, när jag väl har pluggat. Och så ska man välja också. Välja utbildning. Hur sjutton ska man kunna göra det när man inte vet? Och man mår ju inte direkt bättre av alla kommentarer; "Nu får du faktiskt ta och plugga snart!". De kväver mig. Snälla, låt bli mitt liv! Jag pluggar om jag vill! Världen går inte under för att jag är 21 år och inte har pluggat än! Det finns massor med tid! Snälla, gör inte min beslutsångest värre...

Inga kommentarer: