fredag 25 maj 2007

Bajsattacken på Götgatan

Något man bara läser om höll på att hända mig för ett par dagar sedan.

Jag var påväg hem från bussen, och tog det relativt lugnt. Ofta brukar jag stressa hem, men solen sken och det kan man ju inte bara springa ifrån.

När jag gick Götgatan fram såg jag en kråka flyga och sätta sig på lyktstolpen jag alldeles strax skulle passera. Inte tänkte jag mer på det, förrän en stor hög med fågelskit seglade ner och landade med ett splash! alldeles framför mina fötter.

Hade jag kommit en sekund tidigare hade jag fått det hela i huvudet. Jag är glad att jag slapp tillbringa kvällen till att försöka få håret rent efter bajsattacken.

Dagens fåglar är rena terroristerna.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nästa gång kastar du bajs precis intill fågel så kanske skrället fattar att se upp med sin skit nästa gång, eller kanske inte....

Mette sa...

Hej..
Vad kul!
Nya gäster ..som jättegärna får komma tillbaka :-D
Du få gärna länka in mig!

I vilket sammanträffande hittade du mig?
TREVLIG HELG !
//Mette

Kanna sa...

Hahahaha:P Tur att du gick långsamt då:p

Kramar :)