onsdag 9 maj 2007

Morgonbestyr

Det är samma procedur varje morgon.

Min mobil ringer för att väcka mig, och jag snoozar i ungefär en halvtimme (om jag inte har fått för mig att duscha på morgonen, för då blir det ungefär tio minuter). Sedan tar jag mig upp på något underligt vis, med tanke på att jag är som en död fisk, klättrar över Mårten och sätter ner fötterna på golvet med en duns. Sedan fullkomligt vinglar jag ut till badrummet, stänger in mig och hör katterna krafsa på dörren utanför. Men det är inte rätt tid att ha en kurrande katt i knät när man sitter på toaletten och vaknar.

När jag har vaknat till någorlunda går jag in i sovrummet och letar kläder. Och när jag samlat ihop allt jag ska ha med mig, tittar jag på världens vackraste som är en lyckans ost, för han sover så sött och kan sova minst ett par timmar till. Han är så fin att jag bara måste stoppa om honom och pussa en massa pussar. Då brukar han vakna till lite, men det är aldrig meningen.

Sedan blir det fart på mig, eftersom jag upptäcker att tiden flugit förbi. Jag gör frukost, som jag aldrig hinner äta hemma, packar väskan och borstar tänderna. Sedan går jag i rask takt, ibland springer, till bussen. Bussen som tar mig till en ny dag av tristess och vantrivsel.

Men snart börjar en ny tid. Det ni!

Inga kommentarer: