torsdag 1 februari 2007

Tvättnyckel i kylskåpet?

Jag öppnade nyss kylskåpet för att hänga in tvättnyckeln. Det enda kruxet är bara att den inte ska ligga där, utan ska hänga i städskrubben som står bredvid. Jag börjar nog bli trött.

Jag har sprungit fram och tillbaka från tvättstugan hela kvällen, enbart på grund av att jag har sådan livlig fantasi och tror att någon ska jaga mig. Jag kan bli riktigt paranoid när jag är ensam.

Jag har snubblat över en katt. Den där tjocka svarta katten som brukar smyga runt på gården. Jag kom med mina tvättkassar ut från tvättstugan och såg den inte förrän jag rent ut sagt flög över den. Tur att den inte blev arg och anföll mig tillbaka. :p Den fick lite kel som kompensation, för det måste gjort ont på den stackarn.

Jag har plockat upp många smutsiga kalsonger från golvet. Kom nu inte och säg att du aldrig ska plocka upp kläder efter din karl, det händer förr eller senare ändå. Tro mig, jag vet. ;p (Och nu påstår jag inte att han aldrig plockar upp något efter mig.)

Jag har lagat mat och skurit mig på en kastrull. Fråga mig inte hur, men den hade vassa kanter. Minuspoäng till IKEA.

Och så har jag diskat och fixat.

Nu är jag trött och känner att jag förtjänar att sova lite. Det återstår bara att se om jag vaknar när Mårten kommer hem inatt.

Inga kommentarer: