måndag 5 februari 2007

Rolig lista

Såg en rolig lista och var bara tvugen at tjuva den lite grand. ;)
Dags att se hur många kvinnliga poäng och hur många manliga poäng jag egentligen innehar. ;)


Min kvinnliga sida:
[ ] Köpt en hårfön? Har faktiskt ingen
[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut? Självfallet, även om jag inte sysselsätter mig med det så ofta.
[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda? Absoult.
[x] Pratat känslor? Det är viktigt...
[x] Tänkt på att matcha mina kläder? Klart man tänker på det vid lite viktigare händelser.
[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende? Absoult! Jag kan inte sluta ösa beröm över min älskling, han är så otroligt vacker.
[x] Ringt upp en person utan konkret syfte? Japp, ibland vill man bara prata med någon, utan att veta vad man ska säga.
[x] Funderat på namn åt mina barn? Jag vet redan vad de ska heta. ;)
[ ] Insett storheten hos Barbra Streisand? Ehh... nej...
[ ] Druckit Cosmopolitan? Ingen sprit för min del.
[x] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"? Jupps, Mårten och jag brukade titta på det mitt i natten när det gick repris på trean för ett år sedan.
[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"? Se ovan. ;)
[ ] Känt mig sugen på en kopp te? Verkligen inte. Jag tycker inte om te.
[x] Känt glädje över att få blommor i present? Absolut! Blommor är bland det finaste man kan få! :)
[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ? Ja... fråga Mårten. ;)
[x] Blivit arg utan anledning? Jo, jag kan ju bli det när jag är trött och hungrig. Tyvärr.
[x] Gråtit efter 9 fyllda år? Jag gråter ofta. Till filmer, sorgliga böcker och you name it!
[x] Brytt mig om H&M:s val av modell? De väljer alltid pinnsmala tjejer! Var är den riktiga kvinnan?
[x] Pratat skvaller? Som tjej är det svårt att undvika.
[x] Varit arg/sur utan att tala om det? Man behöver inte alltid förpesta sin omgivning med sådant.
[x] Kramat en kille? Jag kramar Mårten varje dag.
[x] Dansat? Jag vet inte om man kan kalla det dans, men jag har åtminstone försökt vid ett flertal tillfällen. ;)
Totalt: 18 poäng

Min manliga sida:
[ ] Ljugit om hur mycket jag har druckit? Jag dricker inte.
[x] Ätit en blodig stek? Av misstag faktiskt ;)
[ ] Läst en biltidning? Nej, faktiskt inte vad jag kan minnas.
[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap? Man är ju inte helt bakom flötet..
[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det? Snarare glömt...
[ ] Skött grillen under en grillfest? Inte än.
[x] Läst en bok av Jan Guillou? Japp, "Ondskan".
[ ] Läst ett nummer av Slitz? Ehh... nej.
[x] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad? Skulle faktiskt kalla det klappa... dunka gör jag inte, inte på killvis, de är så hårdhänta...
[ ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza? Så stor magsäck har jag som tur är inte!
[ ] Gått på en Ulf Lundell-konsert? Nej, men det skulle vara kul att göra det.
[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person? Syrran och jag har ju haft våra bråk som små... men jag är inte ett dugg aggressiv och skulle aldrig slå för att skada.
[ ] Sett alla Die Hard- och Rockyfilmerna? Inte alla, tack och lov!
[x] Diskuterat bröst? Går det att undvika?
[ ] Gjort lumpen? Jag funderade på det, men tog mitt förnuft till fånga. ;)
[x] Läst Nick Hornby? "Om en pojke", skoluppgift i engelska C.
[ ] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning? Verkligen inte. Är inte alls tävlingsinriktad.
[ ]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil? Nja, blir snarare skraj. Jag vill inte dö i onödan.
[ ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar? Jag brukar inte besöka sådana.
[x] Lagat någonting på egen hand? Absolut!
[x] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan? Japp, men det sker snarare framför teven när det är handboll.
[ ] Tävlat i att dricka öl? Som sagt, ingen alkohol för min del, och dessutom är öl fruktansvärt äckligt!
Totalt: 10 poäng

Wohoo! Min kvinnliga sida är störst! Vilken överraskning...

Inga kommentarer: