tisdag 6 februari 2007

Arbetskläder designade för män

Jag hämtade en ny t-shirt ur klädförrådet igår, eftersom jag hade glömt alla nytvättade hemma. Och jag kan säga att P som jobbar där blev mycket förvånad när jag ville ha en i large, istället för small, som jag egentligen har. Jag har gått från small till medium och nu från medium till large. Scary va? Nejnej, jag lovar. Så mycket har jag inte gått upp i vikt!

Nej, kruxet med de tröjorna är att de är så långa och smala. De sitter jättebra när de är nya, och man får ner dem över höfterna. Sedan plötsligt efter första tvätten får man inte ner dem över höfterna längre, trots att de sitter bra från midjan och uppåt. Så jag provade med medium, och samma sak där. Nu sitter jag här med en tälttröja, och väntar med spänning på vad som ska hända efter första tvätten.

Jag måste säga att det är sjukt irriterande att alla kläder på det här stället är designade för män. Byxorna är också jobbiga. Man måste ha jätestora för att de ska sitta bra över rumpan och låren, men då blir de sjukt stora i midjan och man får ha skärp som skrynklar ihop dem till klumpar. Sjukt obekvämt.

Haha, är man smart ska man undvika arbetsplatser med mycket män, som dessutom har arbetskläder. Det är alltid krångel.

Inga kommentarer: