tisdag 20 februari 2007

Älskling i rosa superhjältedräkt

Älskling, ska vi sätta på oss våra rosa superhjältedräkter och flyga ut och rädda världen? För jag vill så gärna springa runt och vara galen med dig, se ut som en tok, och inte bry mig om att folk stirrar på min lila morgonrock, mjukisgrisen under armen och de spygröna gummistövlarna på mina fötter.

När jag är med dig spelar inget annat någon roll. Så länge du tycker om mig, och inte tycker att jag ser bedrövlig ut, kan jag se ut hur som helst. Jag skulle kunna låta bli att duscha på ett år, om du tyckte att det var det bästa du visste. Men nu har du tack och lov inga tankar i den banan.

Under täcket är våran värld, dit ingen annan får eller kan komma. Där är det bara du och jag. Det är så mysigt och vackert varje gång vi besöker den och bara är med varandra, utan att veta någonting om vad som händer utanför.

Älskling, ska vi springa ut och rädda världen? Vi sågar ner de elaka 3G-masterna på taket, som sitter där för att vålla oss alla cancer. Vi slår på stort och sågar ner alla i hela landet! Vi räddar världen från 3G-cancer! Det vore så fint.

Älskling, ska vi sätta på oss våra rosa superhjältedräkter och flyga ut och rädda världen?

Inga kommentarer: