fredag 2 mars 2007

Sanslöst - ännu en fredag

Idag lönade det sig att springa. Jag slipper jobba över! Jippi!

Och nu är det fredag igen. Sanslöst vad tiden går fort! Det värsta är inte arbetsdagarna som sniglar sig fram, men ändå springer på rätt bra om man tittar bakåt, utan all fritid efter jobbet, som försvinner på ett ögonblick. Jag vill så gärna ha mer av den tiden.

Det är 24 dagar kvar till flytten nu, och jag vet inte riktigt hur jag känner inför det. Det känns så avlägset. Men samtidigt ser jag ju framemot det, eftersom det kommer att underlätta vardagen. (I alla fall tills jag börjar plugga söder om stan, om jag nu skulle göra det.)

Helgen bjuder inte på så väldigt mycket, i alla fall inte söndagen, och det är skönt. Imorgon ska jag jobba på bibblan igen, så det blir upp tidigt då med, och sedan på kvällen blir det 90-årsfest (!) för Mårtens morfar. Det är en riktig krutgubbe det.

Igår bokade jag och Mårten biljetter till Jonas Gardells show "Tillfällig gäst i ditt liv"Cirkus 23 september. Jag vill verkligen se honom, för han är så fenomenal! Och vi fick rätt bra platser ändå, med tanke på att det är väldigt många som har bokat redan. Parkett. Rad 14. Det ska bli så roligt!

Mårten ligger hemma och sover. Han är en riktig liten fuskis. Idag jobbar han från distans och får sova minst tre timmar mer än mig. Och imorgon måste jag upp vid sex för att åka till Rimbo och jobba, och då får han sova hur länge han vill. Så, liksom förra veckan kommer han att vara pigg och glad, när jag känner mig trött, hängig och tråkig. Men i nästa vecka får jag i alla fall sova ut både lördag och söndag. Jag önskar bara att jag fick ligga och sova med huvudet på hans axel just nu. Det är så mysigt.

Inga kommentarer: