torsdag 22 mars 2007

Omöjligt att veta - knäppis i luren

Dagar kvar till flytten: 4

Tänk, imorgon är sista dagen jag åker denna väg till jobbet. På torsdag i nästa vecka är det en annan som gäller, en ny väg utan några byten. Himmelriket?

Det var någon knäppis som ringde till min mobil nu på morgonen. Och han förstod inte vad jag sa, även då jag försökte med både svenska och engelska. Ändå ringde han två gånger till! Men det orkade jag inte med, så jag tryckte bort de samtalen. Hur sjutton har han fått mitt privata nummer?! Får verkligen hoppas att han bara slagit fel. Självklart hade människan själv hemligt nummer, så man har ju ingen som helst aning om vem det är. Läskigt.

Jag har både bestämt mig och inte. Jag blir så orolig och nojig av alla framtidsutsikter. Det här och det där ska man utbilda sig till, för då får man jobb. Men jag vill varken bli civilingenjör eller sjuksköterska. Läkare skulle vara intressant, men man måste ju vara Einstein för att ens komma in. Jag för utgå ifrån det jag tycker är roligt, vilket är ungefär samma saker som alla andra också tycker är kul. Omöjligt. Detta är omöjligt.

Inga kommentarer: