tisdag 20 mars 2007

Oseriöst brev till världen

Hej!

Jag heter Matilda och jag är 21 år gammal. Jag tycker inte om mitt namn. Det här är min blogg. För alla som inte redan visste.

Jag är en märklig människa, inte alls som alla andra. Fråga mina påhittade vänner. De kan dock vara lite svåra att få tag i. Konstigt va?

Jag bor i Skräpnäck (okejokej, Skarpnäck), som ligger i Stockholm stad. Jag trivs inte, för jag tycker inte om städer, men jag bor där ändå. För att jag inte har något bättre för mig. Yeah, right.

Snart ska jag och min livskamrat, som också är en märklig människa, flytta till Roslagens huvudstad. Det ligger inte i Stockholm stad, och det är skönt för där finns det fler träd. Och förhoppningsvis bättre miljö.

Jag tycker om djur och tycker att krig är jättedåligt. Vem gör inte det?

Mitt favoritdjur är mina nallar, och de bor i min säng. De vaktar mig från mardrömmar och är världens snällaste. Vad härligt det vore om det verkligen var så.

Jag är kär i min livskamrat, för att han är så bra och duktig på att kyssas. Han tycker också om djur och hatar blodpudding, men det tycker jag är gott. Mårten, det är inte bara därför, det vet du.

Nu måste jag sluta skriva, för jag måste göra tråkiga saker. Och tur var väl det!

Ärligt talat är jag trött på att vara självironisk nu. Vad väldigt seriöst allt blev...

Inga kommentarer: