fredag 2 mars 2007

Gubbsjuka på jobbet

Jag har tänkt skriva om det här rätt länge nu, men det har inte blivit av och det har förlorat lite av sin glans (jag är inte lika upprörd längre). Men i alla fall, ni måste bara få veta vilken sjuk arbetsplats jag arbetar på.

I slutet av förra året var det någon gubbsjuk jävel som borrade hål i väggen till vårat omklädningsrum. Ett in till toaletten och ett större till duschen. Kikhål. Ni känner väl hur obehaget kryper i skinnet? Det gjorde det i varje fall på oss tjejer som faktiskt byter om därinne.

Nåväl, vägg i vägg med vårat omklädningsrum ligger ett av de många herromklädningsrummen. Så, det var alltså någon som stått därinne och borrat! Jag menar, det måste ha låtit något bedrövligt och tagit en jäkla tid! Men tydligen var personen (eller personerna) i fråga så desperat att han inte såg det som något hinder.

Det läskiga är att ingen riktigt vet när hålen borrades, men det var inte långt innan de upptäcktes. Någon av oss kanske omedvetet har råkat ut för denne "kikman" ändå.

Så fort detta uppdagades så lagades hålen och ett massmail skickades ut från en av tjejerna till oss andra, där det framkom att det här var andra grejen som hänt på kort tid. Andra?! Än vet jag inte vad den andra grejen var, och om det var vårat omklädningsrum som var drabbat, eller ett av de andra damomklädningsrummen.

Samma tjej som skrev mailet har satt upp en stor lapp på insidan av våran dörr, där alla uppmanas att trycka igen dörren efter sig, eftersom den inte riktigt går i lås om man bara släpper den. Ändå är det någon som inte är så noga med det som alla vi andra. Och det är läskigt att veta att vem som helst kan smyga in dit och sitta på lur när man kommer ner (alla omklädningsrum ligger i källaren).

Samtidigt upphör man inte att förvånas över hur mycket märkliga människor det finns. Folk som är tillräckligt gubbsjuka för att borra hål i väggarna, andra som stjäl saker på jobbet och underliga människor i största allmänhet. Jag tror att de flesta sorters människor finns på den här arbetsplatsen. Rädda mig, någon?

1 kommentar:

Lady Starduck sa...

Usch! Äckliga människor! Man blir ju mörkrädd för mindre.
Såg förresten att du läser "Flickan från ovan". Det är en av de bästa böcker jag har läst i hela mitt liv! :) Den, och "Alkemisten" (av Paulo Coelho om jag inte minns fel).

Ha det toppen!
*kramar* //KVV