torsdag 26 juli 2007

Sömn i totalt mörker

Jag har börjat gå och lägga mig senare och senare. Vilket resulterar i att jag i veckorna sover i snitt fem timmar varje natt. Detta är inte hälsosamt, det vill jag lova. Man blir så obotligt trött. Denna trötthet håller i sig till runt åtta-nio på kvällen, sedan piggnar jag till och kan vara uppe hur sent som helst. Detta förstår jag mig inte riktigt på.

Ett stort tecken på att jag sovit alldeles för lite den senaste tiden är att jag i fredagsnatt sov väldigt djupt. Jag minns ingenting, inga drömmar, bara ett stort tryckande mörker. Mårten hade flyttat på mina armar och försökt väcka mig flera gånger, utan att jag ens hade reagerat. Jag sov i tolv och en halv timme. Det kändes inte så. Man har en sådan underlig känsla när man vaknar upp ur en sådan sömn.

Jag måste sluta gå och lägga mig vid elva-halv tolv när jag ska gå upp fem morgonen efter. Men å andra sidan, men bryr sig egentligen? Jag har ju bara tre arbetsdagar kvar efter denna, innan semestern börjar. Friheten nalkas.

Inga kommentarer: