måndag 2 juli 2007

Den nya pizzerian

Vi tänkte att vi skulle testa den nya pizzerian för andra gången igår. Den ligger ju ändå vägg i vägg och är mitt i sin uppstartsperiod, så man kan ju ge den en del chanser.

Första gången vi beställde pizza där fick vi vänta jättelänge, trots att det tomt därinne. Och när väl pizzorna var färdiga, så var de tydligen felgräddade, så vi fick vänta medan de gjorde två nya. Sedan fick vi fyra pizzor med oss hem. Det kan ju tilläggas att det inte var någon fel på de första pizzorna, och att de andra knappt var gräddade alls. Min pizza var alldeles degig.

Andra gången var igår, då vi var alldeles för trötta för att laga middag (trots det lagade vi massa matlåda senare på kvällen). Vi ringde in våran beställning och fick tiden en kvart-tjugo minuter. Tjugo minuter senare var vi där och de hade inte ens börjat göra vår mat! Dock var det väldigt mycket folk, men då borde de ha sagt en annan tid. Så vi fick vänta i en kvart till, och när vi kom dit tjugo minuter efter det var tydligen mozarellan slut (kunde de sagt tidigare!). Så då erbjöd de sig att göra en annan pizza istället, men vi orkade inte vänta, så vi tog min sallad och gick hem. Väl hemma ringde vi till en pizzeria längre bort. Vi gick dit och fick maten direkt, vilket tog mindre än tio minuter.

Så igår tog det oss en timme att få hem vår hämtmat. Väldigt dåligt måste jag säga.

När det lugnat ner sig vid den nya pizzerian kanske vi ger dem en chans till. Men bara kanske...

1 kommentar:

Marcus Sundman sa...

Alltså, dedär med att restauranger sköter sitt verkar vara otroligt svårt alltså! :) Många restauranger här i Luleå tjafsar på rätt fint också!

Förlåt att jag inte hunnit läsa, har haft ganska mycket att göra. Detta är faktiskt den enda lugna stunden jag haft på typ 1 vecka. =/