måndag 30 april 2007

Trollkarl på Uppsala slott

Valborgsmässoafton. Valborg. Klämdag för många, jobb för mig.

Som sagt, jag sitter på jobbet. De flesta har tagit ledigt, så imorse var man lite osäker på om man tagit fel på dag eller inte. Men nej, jag har hittat några andra förlorade själar som springer här och stretar liksom jag. Det känns inte direkt som att det kommer att vara någon stressig dag idag. Just go with the flow, liksom.

Det blir lite stressigt efter jobbet, då jag på en kvart ska hinna inhandla födelsedagspresent till J (Grattisgrattis!) som har födelsedagsfest ikväll. Men det får gå. Förlåt redan nu om det blir en dålig present.

I lördags var vi på min farbrors 50-årsfest i Uppsala slott. Det blev fin middag, med bordsdam eller bordskavaljer. Jag hade tur och fick Mårten, eftersom man enligt koden inte får splittra på ogifta par. Mitt emot oss satt en ytterst intressant figur, en yrkestrollkarl, som var jättetrevlig och som sedan uppträdde. Och det var blev det roligaste jag sett! Det går inte att beskriva. Jag skrattade så att det gjorde ont. För er som är nyfikna är han med på Talang 2007TV4 nu på fredag. Johan Ståhl.

Over and out.

Inga kommentarer: