måndag 23 april 2007

Grattis älskling!

Måndagmorgon. Det var en hektisk helg. Men det är fortfarande synd att den inte var längre.

I lördags fyllde min älskling 25, men han kom inte hem förrän på kvällen, eftersom han var på konferens med jobbet (på en färja i storm, just det kan inte ha varit så jättekul). Så jag hade massor att fixa innan han kom hem. Först jobb på bibblan, sedan var jag i stan och köpte födelsedagspresent och lite annat skojigt (fruktansvärt mycket folk!). Sedan fort hem och förbereda med partyhattar, ljus i tårta och slå in paket. Han var helt slut när han kom hem och prisade åksjukepillren jag tjatat på honom att ta med (och det var så skönt att han kom hem). Det blev en tidig kväll, och han tyckte mycket om födelsedagspresenten han fick av mig (en ny mobiltelefon).

Igår var det dags för våra familjer att komma och fira honom. Klockan fem hade vi bestämt. Vi städade som tokar hela dagen (det var ju fortfarande lite flyttröra kvar), och hann klämma in en tur till Coop. Sedan var vi nästan klara när de droppade in en kvart för tidigt. Då var det bara att sätta fart med maten, som vi inte riktigt hade hunnit med. Men allt löste sig bra.

Mårten fick en massa presentkort på Dressman, så nu kan vi uppdatera en hel del av hans garderob, men vi börjar med en kostym. På lördag är det ju stor 50-årsfest på gång.

Jag ser inte direkt framemot resten av den här jobbveckan. Well well, bara att bita ihop.

Inga kommentarer: