fredag 13 april 2007

En plan har börjat utformas

Igår på bussen hem satte sig en man framför mig vid Rimbo station. Innan hade allt varit frid och fröjd. Jag vet inte om han bajsade på sig eller öppnade munnen, men det luktade rent av skit! (Jag skulle nog snarare tro på det senare.) Så det blev inga behagliga tjugofem minuter av den resterande resan hem. Snacka om killing breath.

Sådärja, då var lite papper inskickade till VHS. Och ja, jag har sökt en massa konstiga saker till högskolan i höst. Sedan är det bara upp till mig att avgöra vad det blir. En plan börjar utformas lite smått i mitt huvud, men den kan lika fort bytas ut mot tvekan eller en annan, även om just denna känns väldigt smart.

Vi kikade lite på den ekonomiska biten om jag skulle börja plugga i höst, och vi kom fram till att vi skulle klara oss lite bättre än vi hade räknat med. Det är bra. Alltid roligt med trevliga överraskningar.

I helgen ska vi in till stan och hälsa på Mårtens mamma (svärfar är på tjänsteresa). Laga hennes dator och bli bjudna på middag. Sedan blir det nog till att städa och fixa i lägenheten så gott det går. Man börjar bli så otroligt trött på röran.

Ikväll ska vi tvätta, och så måste jag borsta våra kära små katter. De kväver oss nästan med sitt hår, fäller ton varje dag. Alla verkar tycka om våra katter när de träffar dem, och en lite rolig sak är att till och med min syster, som avskyr katter, verkar tycka om dem. Victory!

Inga kommentarer: