fredag 25 januari 2008

Handbolls EM - vilken lycka!

Nu har jag följt handbolls EM frenetiskt sedan starten. Inte missat en enda match och suttit stressad och skrikit som värsta sportnörden framför Sveriges matcher. Igår förlorade de knappt mot Tyskland och gick inte vidare till semin. Dock är de klara för OS-kval och på lördag är det spel om 5:e plats mot hemmanationen Norge. Det ska bli spännande, eftersom det står en VM-plats på spel. Gissa vem som kommer att sitta bänkad? Jo... jag! :D

Förövrigt rullar det på. Seminarierna är avklarade, och två tentor återstår innan det lugnar ned sig lite.

Vi har haft jättemycket snö i några dagar, trots att det inte funnits något spår av snö i huvudstaden med omnejd. Men nu är den borta, den regnade helt plötsligt bort. Tråkigt.

Jag trivs rätt bra som 22-åring och jag tror att chocken har lagt sig lite. Det var inga problem att vara 21 och ha 22 framför sig, men att nu ha 23 framför sig gör att man inser att det är vuxenvärlden man tillhör och inget annat. Inga fler "men jag är ju bara 21...". Men jag tycker att jag alltid har varit bra på att ta ansvar.

Nej, nog med blaj. Dags att hämta tvätten och börja plugga... kanske smita ned på stan en stund och köpa ett par byxor och lite nya fluortabletter.

Bildkälla: Svenska spel

Inga kommentarer: