onsdag 12 december 2007

Lyckas hålla illusionen uppe en stund

Damn it! Det är ju snart jul! Vart tar egentligen tiden vägen?!

Igår avklarades en jobbig tenta och nu är det bara att börja förbereda sig inför nästa. I nästa vecka blir det till att skriva sista tentan för i år, i Odontologisk Profylaktik. Och med tanke på att det är huvudämnet vore det väldigt illa om man misslyckades. Fullt sjå med andra ord.

På fredag tar jag bussen och åker till min älskade lillasyster i Uppsala. Vi ska julhandla och umgås lite grand. Vi har blivit väldigt bra vänner sedan hon flyttade, vilket känns hur kul som helst.

Med tanke på julklappar, och allt sådant roligt, kan jag bara konstatera att vi är klara med ungefär hälften. Förhoppningsvis blir vi klara med flera i denna vecka. För att springa ute i julruschen nu börjar bli olidligt. Det vet jag bara efter gårdagens straptser i stan.

För övrigt är det bara snön som fattas. Det är helt otroligt att det ibland är hela tio plusgrader! Det känns hur fel som helst och är inte bra för julkänslan. Med andra ord tänder jag adventljusstaken och brassar på med julmusik och försöker att undgå att titta ut genom fönstret. På så sätt kan man faktsikt lyckas hålla illusionen uppe en stund. Det behövs.

Inga kommentarer: